Jogi nyilatkozat

A blogon szereplő - pallart.blogspot.com - jelzéssel ellátott képek a saját fotóim. Azok bárminemű felhasználása a forrás megjelölésével engedélyezett. És dobj róla egy e-mailt. A tárgyaláson történt esetek valósak is lehetnek. Mindennemű véleménnyilvánítás kizárólag a sajátom, általánosításra nem alkalmas.

2011. március 20., vasárnap

Hogyan legyek jó ügyfél? (részlet)

Nemrég egy tárgyaláson a bírőnó: -Ügyvéd Úr! Az ügyfele benyújtott egy beadványt, tud róla?

Ránézek az ügyfélre, megkérdezem tudok-e róla. Persze, hogy nem. De – ígéri – mindent, amit leírt már megbeszéltük.

Majd a bírónő megkért, hogy ugyan legyek szíves segíteni neki, hogy mit akart jelezni ezzel az ügyfél, mert ő nyelvtanilag nem tudja értelmezni. Felolvasás után sajnos én sem tudtam. Teljesen felesleges, összefüggéstelen, kitépett négyzetrácsos lapra kézzel írt szöveg volt, amely mellőzte az írásjeleket.

A bírónő kérdő tekintetére azonnal kértem figyelmen kívül hagyni az egészet és folytatódott a tárgyalás.

A tanúság – ügyfelek részére – az, hogy azért van az ügyvéd, hogy ő beszéljen, ő írja meg a beadványokat. Ezért fizetjük, ez a dolga, ő tudja elkülöníteni a releváns tényeket a feleslegesektől. Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor kellemetlen helyzetbe hozhatjuk őt is, sőt magunkat is. Ha pedig nem bízunk benne, mondjuk fel a megbízást és csináljuk egyedül!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése